ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Obchodníci sú elitou každej firmy

2017-06-15 15:18:57 | kategória Predaj
 Obchodníci sú elitou každej firmy

Prečo šéf potrebuje dobrý obchodný tím? Lebo iba dobre zorganizovaná a špecializovaná skupina ľudí vie do firmy doniesť dostatok objednávok a veľa peňazí. V konečnom dôsledku iba predajcovia zabezpečia hrubý zisk, porazia konkurenciu a postarajú sa o skvelé prežitie firmy. Takže, ak niečo z toho vo vašej firme chýba alebo je toho málo, rýchlo si vybudujte obchodný tím!

Všimli ste si, že v rôznych firmách obchodníkov nazývajú rôzne? Názov tohto postu totiž vystihuje predstavu šéfa o tom, čo je z jeho pohľadu hlavným dôvodom existencie predajcu vo firme, inak povedané, načo tam vôbec je. Niekde ich nazývajú predajcovia alebo predavači, lebo predávajú tovar, inde obchodní zástupcovia (lebo zastupujú firmu) alebo obchodní reprezentanti, keď je hlavnou ideou šéfa to, aby títo ľudia jeho firmu a výrobky dobre „reprezentovali“. Stretávame sa aj s termínmi „sales manager“, „obchodný poradca“ a podobne.

Urobte si vo svojej firme malý test. Položte všetkým predajcom jednu jednoduchú otázku: „Prosím ťa, vieš mi povedať, aká je tvoja hlavná úloha vo firme? Na čo si tu?“ A pripravte sa aj na veľmi čarovné odpovede. Ak si váš predajca, Jozef Novák, myslí, že je vo firme preto, aby chodil ku zákazníkom alebo preto, aby udržiaval dobré vzťahy, tak je zjavne na veľkom omyle a pre firmu predstavuje skôr príťaž ako osoh. Nie som proti dobrým vzťahom a návštevám, tie musia byť, ale hlavné je spôsobiť, aby do firmy prišlo veľa objednávok (či zákazníkov) na tovar a služby. Takisto, zákazníci aby za nich včas zaplatili, aj ich odobrali a tým vytvorili zisk.

Ak si dobre pozriete prvý odsek, tak nech už nazvete predajcov akokoľvek, vždy im poriadne vysvetlite, prečo ste ich post vôbec zriadili. Najradšej by som to niektorým predajcom napísal na čelo alebo ešte lepšie, na ich vizitku, aby nikdy nezabudli na hlavný účel svojej existencie: Ján Novák, „dostatok práce pre firmu“, alebo Ján Novák, „vytvorený hrubý zisk firmy“.

Celý článok si prečítate, ak sa stanete členom online klubu HCA Live. Prihlásiť sa môžete TU.

Článok nájdete v členskej sekcii klubu.

Autor článku: Ladislav Pavlík

Foto: Freepik

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,