ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Ako získať inšpiráciu v marketingu?

2021-09-10 11:34:15 | kategória Marketing a PR
 Ako získať inšpiráciu v marketingu?

V oblasti marketingu je inšpirácia nevyhnutná. Slovo inšpirovať v sebe zahŕňa získanie popudu (motívu) na aktivitu alebo činnosť. Samotný pôvod slova je však úžasný sám o sebe. Slovo „inšpirácia“ pochádza z latinských slov „in“ a „spirare“, čo znamená „vdychovať“, „dýchať“.

Ak žijeme preto, že dýchame, tak sme živí a schopný akcie preto, že sa dokážeme inšpirovať. Je pravdivé, že človek, ktorý pracuje v oblasti marketingu by mal byť veľmi aktívny, živý, dynamický, energický a samozrejme usmievavý. Je dôležité, aby sa vedel inšpirovať životom, okolím, priateľmi, prácou aj zážitkami a skúsenosťami. A tiež je výborné, ak je to človek, ktorý v nejakej oblasti dokáže inšpirovať iných.

Energia, radosť, pozitívna aktivita a inšpirácia sú spôsoby a vhodné emócie na vybudovanie porozumenia so zákazníkmi aj verejnosťou. Znudený, znechutený, nahnevaný marketingový pracovník nemôže vyvolať radosť a potešenie u zákazníka.

Navyše, otrávený marketingový pracovník bude do firmy priťahovať otrávených zákazníkov, znudený pracovník pritiahne znudených zákazníkov a ten nahnevaný iba tých, ktorí sú nahnevaní tiež. Môže sa vám to zdať bláznivé, no v praxi je to skutočne tak. Je to jednoducho priama úmera. Čo dám von, to dostanem späť.

Poznáte ten pocit, keď cestujete, niečo vidíte a zažívate? Vyvoláva to obrovskú radosť a potešenie zo života. Aspoň u mňa je to tak. A u väčšiny ľudí to vnímam tiež. Vôbec si nemusíte predstavovať cestovanie na Maledivy, Madagaskar, alebo Havajské ostrovy (aj keď sa to samozrejme nevylučuje), podstatné je jednoducho ísť a byť schopný pozorovať, vyskúšať, ochutnať. Trebárs aj na Slovensku.

Iba tak môžete porovnať niečo iné, výnimočné s tým, čo už poznáte. Dokážete vidieť rozdiely, nájdete inšpiráciu k tomu, ako môžete niečo zlepšiť u vás vo firme. Uvidíte inšpiratívnych ľudí, inšpiratívne miesta, ale aj inšpiratívne produkty a služby. To je ten motív k tomu, že budete vedieť ako robiť veci inak.

Ja sa celý život snažím obklopovať sa úspešnými a inšpiratívnymi ľuďmi, ktorí ma neustále motivujú ísť vpred. Učím sa od nich, pretože vidím, že im sa to podarilo. Je veľmi dôležité mať takýchto ľudí okolo seba neustále, spôsobuje to pravidelný pozitívny tok energie.

Viete si predstaviť to, že sa dokážete inšpirovať aj u konkurencie?

Ak ju dobre pozorujete a poznáte firmy, ktoré vo vašej brandži dosiahli úspech, je zjavné, že niečo robia dobre. Inšpirujte sa, porovnajte to s tým, čo robíte vy sami a môžete vidieť rozdiely aj slabiny v tom, čo by ste mohli robiť inak a lepšie. Alebo aj to, v čom ste výnimoční vy sami.

Myslíte si, že vás môžu inšpirovať vaši zákazníci?

Jednoznačne áno. Dokonca viac, než si dokážete predstaviť. Každý z nich žije svoj život a dokáže vám dať množstvo cenných rád a tipov ako robiť niečo lepšie. To, čo potrebujete urobiť, je pravidelne sa so zákazníkmi rozprávať (nie im iba predávať). Inak sa k týmto informáciám nedostanete.

Prečo toto všetko píšem?

Pri výbere marketingového pracovníka sa uistite v tom, že je to človek energický, schopný akcie, usmievavý, rád cestuje a spoznáva nových ľudí a nové miesta. Jednoducho rád žije.

Od stola v kancelárii, alebo od pohovky v obývačke život jednoducho nie je možné spoznať.

Ak chceme vyvolať život u našich zákazníkov, najprv musíme žiť my sami.

Príďte sa inšpirovať na seminár Efektívny marketing a zistite ako môžete vy inšpirovať vašich zákazníkov a pomôcť im žiť lepší život. A ja sa tiež pokúsim inšpirovať vás.

Autor článku: Mgr. Ivana Sekeráková

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,